Naświetlanie proof cyfrowy poligrafia

Google

Certyfikowany proof cyfrowy, naświetlarnia CTF, proof24

Naświetlanie klisz, proof24 Poznań, dobry proof

Certified digital proof, dokładny proof, proofing

Home Page: Poligrafia, Naświetlanie, Proof cyfrowy z certyfikatem, Skanowanie bębnowe, DTP Poznań English version  Profesjonalna przygotowalnia poligraficzna, naświetlarnia, Poznań, Wielkopolska
  druk offset, sitodruk, tampodruk, flekso, separacje: Black-Black, HEXACHROMEProofy z certyfikatem, Wydruki próbne, PANTONEProofy z certyfikatem, Wydruki próbne
  naświetlanie CTP, CTF, proof, skanowanie, prepress, skład DTP, wydruki foto, konsultacje, gadżety

Naświetlarnia CTF / CTP / Proof / Wydruki próbne
Naświetlarnia CTF / CTP / Proof / Wydruki próbne
Studio graficzne, Skanowanie bębnowe, DTP
Studio graficzne, Skanowanie bębnowe, DTP
Multimedia
Multimedia
Internet
Internet
Gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe
Cyfrowy proof certyfikowany / Wydruki próbne
Cyfrowy proof certyfikowany / Wydruki próbne

Prepress
Zlecenie naświetlania
Zlecenie naświetlania

Prepress
Download / FAQ
Prepress
Kontakt: Poznań, ul. Lubeckiego 15
Kontakt: Poznań, ul. Lubeckiego 15

Sterowniki

Do instalacji sterowników potrzebne są następujące pliki:

- jeden z poniższych PPD
       
AGFA Apogee-3  (dla 2000, XP)  Plik PPD (35 kB)   Plik ZIP (5 kB)
B1 PPD  (dla 98, 2000) 
Plik PPD
(26 kB)   Plik ZIP (5 kB)

- program instalacyjny
         
Winsteng  Plik EXE (7559 kB)   Plik ZIP (7373 kB)

Po uruchomieniu pliku instalatora należy wybrać instalacje lokalnej drukarki, a następnie port: do pliku / FILE. W następnym oknie pojawiają się możliwe do zainstalowania drukarki, wybieramy naświetlarkę. Jeżeli jej nie ma, należy ustawić ścieżkę do sciągniętego pliku PPD.

Ustawienia do Acrobat Distiler
Sylver joboptions  Plik JOBOPTIONS (2 kB)

Powyższe ustawienia należy wgrać do katalogu Settings programu Acrobat Distiler.



Zasady reklamacji
Pobierz plik .pdf  Plik PDF (59 kB)



Śledzenie wysyłek

Na stronach Poczty Polskiej, mogą Państwo sprawdzić na jakim etapie doręczenia jest wysłana przesyłka z Państwa pracami. Wysłany mailem numer przesyłki należy wpisać w polu "Identyfikator".
Śledzenie przesyłek



Wzornik kolorów Pantone Matching System®

Nie masz pod ręką wzornika, a chcesz zobaczyć jak wygląda dany kolor Pantone? Wejdź na nasz elektroniczny orientacyjny Wzornik kolorów Pantone Matching System® (przeglądarka musi mieć włączoną opcję otwierania nowych okienek).




Najczęściej zadawane pytania (FAQ)


* Na co zwracać uwagę podczas składu publikacji?

Zastosowanie wymienionych poniżej zasad pozwoli uniknąć problemów i błędów robionych często przez niedoświadczonych pracowników przygotowalni:
  • pliki postscriptowe powinny posiadać wszystkie wymagane elementy kontrolne i znaczniki (pasery, linie cięcia itp.) zwłaszcza, gdy praca zapisana będzie w formacie, który nie określa obszaru strony,
  • gdy w pracy występuje grafika, która kończy się równo z krawędzią strony (tzw. grafika na spad), należy dodać 3 mm spadu (krawędź grafiki musi leżeć poza krawędzią strony po obcięciu),
  • rozdzielczość bitmap powinna zawierać się między 200 dpi a 350 dpi (rozdzielczość niższa niż 200 dpi niekorzystnie wpływa na jakość drukowanych obiektów, a powyżej 350 dpi nie powoduje poprawy jakości, niepotrzebnie natomiast zwiększa rozmiar pliku),
  • nie należy stosować kolorów RGB (w przypadku dostarczenia pracy zawierającej kolory RGB, końcowy wydruk może być niezgodny z oczekiwaniami klienta),
  • jeżeli w pracy używamy tekstu w kolorze czarnym, należy zwrócić uwagę na to żeby kolor czcionki był tylko 100% K, bez żadnych innych składowych CMY,
  • tekst nie powinien być zrasteryzowany (powinien być zapisany jako tekst lub krzywe), teksty zapisane jako grafika wyjdą w druku niewyraźne i poszarpane,
  • w przypadku kolorowego druku przy użyciu standardowej triady (CMYK) nie należy stosować innej palety kolorów niż CMYK (euroskala) lub greyscale - wszystkie kolory Pantone® powinny zostać przekonwertowane do CMYK,
  • jeżeli praca będzie drukowana z użyciem kolorów Pantone®, odpowiednie obiekty wektorowe powinny być zdefiniowane jako kolory Pantone®, a bitmapy jako duotony lub tritony. UWAGA: niektóre aplikacje nie potrafią wygenerować płynnych przejść tonalnych złożonych z kilku kolorów Pantone®
  • w przypadku dokumentu wielostronicowego (typu książka, katalog itp.) kolejne strony dokumentu powinny być dostarczone w jednym pliku (np. PDF) jedna po drugiej. W przypadku bardziej złożonych dokumentów (np. gdy okładka ma w nietypowy sposób łamane skrzydełka lub gruby grzbiet) należy dostarczyć gotowe składki,
  • nie należy wklejać obiektów metodą "Copy-Paste", lecz zaimportować grafikę do pracy,
  • należy unikać specjalnych efektów takich jak cienie, wypełnienie teksturami, wypełnienia renderowane, przeźroczystość, maska kolorów na mapach bitowych itp. W szczególności zastosowanie wielu efektów do jednego obiektu może spowodować nieprzewidziane rezultaty na wydruku - w momencie drukowania efekty te muszą zostać przekonwertowane do formy możliwej do zapisania w jednym z formatów obsługiwanych przez urządzenie drukujące (PostScript, PDF), a wtedy często powstają różnice pomiędzy tym co widać na ekranie, a tym uzyskujemy na wydruku,
  • cały dokument TIFF powinien być jednowarstwowy (jeżeli projektowana praca składa się z kilku warstw należy je połączyć w jedną warstwę), należy również usunąć zbędne kanały alfa - załączone kanały alfa mogą spowodować nieprawidłowe zinterpretowanie przez RIP'a.



* Jak poprawnie przygotować prace do naświetlania (splikować)?

Zalecamy przygotowanie zamkniętych (splikowanych) prac do naświetlania. Pliki przeznaczone do naświetlania na klisze (CTF) powinny być w formacie rozseparowanego lub kompozytowego pliku postscriptowego lub PDF albo do naświetlania na płyty (CTP) w formie kompozytowego pliku postscriptowego lub PDF. Do generowania postscriptu należy użyć aplikacji i sterowników dostępnych wyżej na tej stronie lub na naszym serwerze ftp. W przypadku plikowania z aplikacji takich Indesign, Ilustrator, Page Maker czy Qurak, należy wybrać alternatywą opcję drukowania dokumentu poprzez zapisanie go w języku PostScript w pliku PS. Plik taki można potem wydrukować na innym urządzeniu. Rozmiar pliku PostScript jest na ogół większy niż oryginalnego dokumentu, ponieważ osadzane są w nim obrazki i czcionki.

Pliki otwarte (niesplikowane) przygotowane w programach graficznych wymagać będą przetworzenia do PostScriptu. Przetwarzanie otwartych plików może spowodować niespodziewane błędy w treści publikacji, co może wydłużyć czas i wprowadzić dodatkowe koszty przy przygotowaniu płyt offsetowych.

Aby uniknąć problemów podczas druku z plików PDF należy bezwzględnie zastosować następujące reguły:
  • czcionki należy załączyć wewnątrz dokumentu lub teksty zamienić na krzywe,
  • prace nie powinny zawierać podłączonych profili kolorystycznych, gdyż mogą powstać przekłamania kolorystyczne, które mogą objawiać się np. emulacją bieli na elementach, na których kolor jest zadeklarowany jako biały (zarówno w przypadku bitmap jak i wektorów),
  • pliki PDF zapisuj w wersji nie wyższej niż PDF 1.5.



* Jak przesłać pliki do naświetlania na nasz serwer ftp?

Do przesyłania plików potrzebny jest program współpracujący z FTP. Najczęściej stosowany jest TotalCommander, można też używać innych programów takich jak FlashFtp czy CuteFTP. Dzięki nim można skopiować pliki bezpośrednio na serwer. Po skończonym transferze prosimy o kontakt telefoniczny w celu poinformowania o zakończeniu przesyłu. Można również skorzystać z przeglądarki internetowej wpisując: ftp://username:password@sylver.pl.
W razie problemów lub innych pytań związanych z tym zagadnieniem prosimy o kontakt z naświetlarnią.



* Co to jest odstawienie?

Odstawienie jest to odległość od dolnej krawędzi płyty do linii cięcia fomatu netto.

Odstawienie



* Co to jest ozalid?

Obecnie jest to potoczna nazwa wydruku impozycyjnego służącego do sprawdzenia poprawności montażu elektronicznego. Niska jakość tego wydruku nie służy do sprawdzania kolorystyki i jakości końcowej produkcji poligraficznej. Służy temu wykonywany proof cyfrowy lub analogowy z naświetlonych klisz.



* Co to jest Sublima?

Raster krzyżowy Sublima opatentowany przez firmę AGFA, jest rozwiązaniem prostym a jednoczesnie odkrywczym. Stanowi odpowiedź na ograniczenia stosowanych wcześniej rastrów i jest pozbawiony ich wad.
Punktem wyjścia, przed przystąpieniem do rastrowania Sublimą jest ustalenie minimalnej wielkości punktu który można swobodnie wydrukować na maszynie drukarskiej, co zależy oczywiście od stanu technicznego maszyny, jakości papieru, farby drukarskiej, obciągu offsetowego i innych czynników.
Podczas rastrowania w średnich zakresach tonalnych Sublima działa jak zwykły raster konwencjonalny.
W światłach wraz z rozjaśnianiem motywu, punkt rastrowy zatrzymuje się na ustalonej wcześniej wielkości, a z siatki rastrowej wybierane są kolejne punkty rozjaśniając motyw.
W cieniach zachodzi zjawisko odwrotne, tzn. punkt rastrowy nie jest powiększany lecz w strukturę siatki dodawane są kolejne punkty.


  © Wielkopolska Inicjatywa Gospodarcza Sp. z o.o. STUDIO SYLVER

Aktualny czas:    

Studio SYLVER Poznań: Profesjonalna przygotowalnia poligraficzna, naświetlarnia CTF, CTP, studio DTP, skanowanie bębnowe, naświetlanie klisz do B2, prepress, poligrafia, montaż elektroniczny, impozycja, multimedia, gadżety, internet, reklama, zlecenie naświetlania, wydruki próbne z certyfikatem, proof cyfrowy, certyfikacja, BTL, upominki, ulotki, foldery, katalogi, biuletyny, broszury, gazety, kalendarze, plakaty, listowniki, wizytówki, bloczki, segregatory, teczki, koperty, etykiety, opakowania, naklejki

Certyfikowany proof cyfrowy Kubki reklamowe z nadrukiem Chór Filharmonii Poznańskiej - Poznańskie Słowiki - Chór Stuligrosza Grawerstwo laserowe Alter Tanie kubki reklamowe z nadrukiem Wulkanizacja, serwis opon, wymiana opon, felgi stalowe i aluminiowe, alufelgi Czyszczenie filtrów dpf, auto serwis, chiptuning Regeneracja silników metodą czyszczenia wodorem osadów węgla Cennik PDF